Dragon age 1: procitnutí z popela

Od chvíle, kdy se podařilo Šedým strážcům zabít Arcidémona, již uběhlo šest měsíců. Spojenecké armády i osvobozené území jsou v troskách. Lidské farmy, vesnice i menší městečka jsou vypáleny do základů. Dálské lesy postihla nákaza a elfích kouzelníků, bojující s ní, je zoufale málo a tak jen stěží dokážou zadržet nákazu od elfských sídel v hlubokých lesích. Populace trpaslíků, kterou zasáhla první vlna Nákazy, velmi poklesla, a tak se všichni přeživší stahují do blízkosti hlavního města Orzammaru a přilehlých taigů.

V zemích Fereldenu je nedostatek jídla. Většinu jídla produkují lidé, ale farmáři se bojí vystoupit z opevněných měst a hradů, protože venku se stále potloukají zbytky zplozenců, kteří se po porážce nestáhli zpět do Hlubokých příkopů. Ke stolům tedy musí opět zasednout přestavitelé tří spojeneckých národů a rozhodnout o dalším postupu.

Podle dohody vyšle každý národ všechny volné muže a ženy, aby konečně ukončili přítrž nájezdům zplozenců. Pokud se jim nepovede vyhrát tuhle bitvu, může to znamenat, že i přes porážku Arcidémona, Nákaza stejně vyhraje, protože svobodné národy postihne hladomor, a tak buď zemřou hlady, nebo budou muset utéct. Začíná další kolo bitev o budoucnost Fereldu.

Ten to příběh, národy a herní systém byl upraven tak, aby lépe vyhovoval dřevárnám a tudíž nemá nic společného s dějem odehrávajícím se v počítačové hře.